Månskenstur

Jag har precis kommit hem efter en tur på E4:an norr om Sundsvall. Och jag säger bara så här: ni skulle ha varit där och sett allt det vackra. Sett det vackra månskenet över granarnas toppar, nästan som himlen stod i brand. Sett hur nymånen, i sin mest perfekta prakt, spegla sig i de spegelblanka svarta sjöarna. Sett hur dimman steg upp från marken, som älvor dansande sin månskensdans.

Vad jag önskar jag kunde ha förevigat detta. Men nu får jag istället förlita mig på min inre kamera. Må jag aldrig förglömma de bilder jag fick se i kväll. Låt de för evigt vila i min innersta bildbank.

Bilden nedan är från hösten 2010 i ungefär samma område som jag färdades i kväll.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Låter hur vackert som helst! Kan man drömma vackrare?

2011-10-31 @ 00:02:09
URL: http://anneliesagenda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0