God save the dollar

12 timmars sömn, det är vad det blev för mig i natt. Och en sömn djupare än jag sovit i natt kan man knappast ha om man räknar sig till nu levande. Snacka om att vara trött. Och är det inte allt bra härligt att få sova fram till elvatiden utan minsta lilla störande moment en sådan gång. Tack och lov att jag har en hund som är minst lika mycket sjusovare.

I dag blev det i alla fall ett besök på det nyöppnade Dollar Store här i Sundsvall. Jag brukar gilla den affären och har ofta, åtminstone sommartid, besökt den både i Härnösand och Kramfors. Förväntningarna var alltså stora. Men, tyvärr blev jag besviken. Visst var affären stor, den största av dem alla, men den tilltalade mig inte konstigt nog. Kanske beror det på att det var massa folk och köerna var långa sega. Jag får väl ge affären en chans till vid ett senare tillfälle.

Bilden nedan har absolut inget med dagens affärer att göra. Ser alltid kraftledningarna på den dagliga promenaden och kan inte låta bli att fascineras av dem. De känns mäktiga på något vis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0