Twittra eller inte twittra, det är frågan?

Jag började twittra hösten 2009 när jag gick min journalistutbildning. Det rekommenderas från visst journalisthåll att journalister skulle vara aktiva på sociala medier som facebook och twitter. Facebook hade jag använt långt innan det men Twitter hade jag inte riktigt vågat mig på. Så sagt och gjort, jag blev twittrare. Men jag kände att jag inte riktigt hade något att twittra om, så mina twitterinlägg blev färre och färre. Och när jag till sist bara twittrade en gång per år lade jag liksom mitt twitterkonto i idé.

Nu funderar jag på att väcka det till liv igen. Jag har kanske inte mer att säga än tidigare så mina inlägg lär väl inte bli så många. Men det kan vara intressant att följa de debatter som snurrar på twitter. Så därför är jag nu återigen en aktiv twittrare, åtminstone tror jag det. Vi får väl se hur det blir med den saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0