Inte ett knyst på fem dagar

Och jag som hade lovat att jag skulle blogga varje ynka liten dag. Och nu har jag tagit bondpermis i fem hela dagar. Fy på mig! Men det finns en anledning som är nog så god, tycker jag i alla fall, och som gjort att jag inte kännt mig på humör för att blogga.

Anledningen heter prickar. Jag har fått eksem/utslag på stora delar på kroppen som kliar något så fruktansvärt. Jag har aldrig varit med om maken. Jag har kännt mig sjuk och febrig på grund av kliandet. Med stark cortisonkräm och tavegyltabletter hoppas jag och tror att det sakta ska börja ge med sig. Prickarna kliar inte lika mycket och de börjar blekna.

Jag har inte fått något svar på vad det kan bero på men jag misstänker det kan vara tvättmedelsrelaterat. Jag bytte tvättmedel för någon månad sedan så det kan faktiskt vara så. Och när jag tog på mig en tröja som mamma tvättat i annat tvättmedel kändes det bättre. Lika så kliade det mindre utan långbyxor på. Så nu har jag bytt tvättmedel igen och försöker se till att tvätta igenom alla mina kläder och sängkläder.

När så väl prickarna börjar kännas bättre tar ryggen vid. Jag har ingen aning vad som har hänt med min stackars rygg men helt plötsligt i går kväll fick jag jätteont i ryggen och det har knappast förbättrats i dag, nej snarare tvärtom. Det är nästan omöjligt för mig att böja mig och måste jag ta upp något från golvet får jag "klättra" med händerna efter benen för att ta mig upp.

Åh vad jag önskar jag kunde vakna kli- och värkfri i morgon bitti. Annars har jag en tung vecka framför mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0