From London with love

Att jag älskar London är knappast okänt för de som känner mig. Jag har väl varit dit fyra gånger de närmaste åren och jag var senast där i somras. En helt underbar stad med shopping, historia, musikaler och så oändligt mycket mer. Jag kan aldrig få nog och upptäcker något nytt varje gång.

Jag bestämde mig därför att min hall ska få välkomna gäster (och mig själv faktiskt också) med en doft (eller kanske hellre blick) från denna utomordentliga storstadsmetropol.





Parlamenten och Big Ben är ju en av många världskända kännetecken för London. Kanske kan det kännas lite beiged med en simpel turistbild ¨på väggen. Men det var också det jag på något sätt var ute efter. Jag ville att bilden skulle se ut som ett turistvykort från 60-talet (min syn på hur jag tror vykort såg ut på den tiden). Jag ville att det skulle kännas lite "kitchigt". Och texten över kortet "From London with love" är något som jag funderat på i många år, hur jag skulle kunna använda det. Inspirationen kommer från det Bondfilmen From Russia with love (Agent 007 ser rött).

Tavlan är stor och hänger över min loppisbyrå i hallen. Den har vit ram och vit passpartou (det har alla mina tavlor). Jag är nöjd med tavlan och tycker den tar sig väl ut på sin plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0