Flödande kreativitet

I kväll har min pysselgen fått härja fritt. Jag försöker fixa till en sänggavel. Det blir en sänggavel av det lite ovanligare slaget. Grundstommen är en vikvägg i bambu. Den kommer delvis att kläs över med ett lila tunt tyg som matchar mitt sängöverkast. Det är faktiskt bara slumpen att det matchar. Tyget köpte jag för många år sedan i helt annat syfte. Kul att det kommer till användning i alla fall.

Tanken är sedan att jag ska sy kuddar som ska hänga över sänggaveln så att det blir skönare att luta sig mot det. Jag är inte helt hundra på hur kuddarna ska hänga men jag hoppas det löser sig under resans gång. Jag hoppas och tror att det här blir snyggt. Det ser i alla fall urtjusigt ut när jag ser det framför mig i min kreativa fantasidröm.

Blir ja nöjd med projektet lovar jag att visa en bild på underverket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0