En glimt av vintern

När jag vaknade i morse och gick ut med hunden möttes Troy och jag av ett väder som inte var särskilt tilltalande. Ett kallt, mycket kallt regn. Jag kan säga så här, det lockade inte direkt med långpromenad. Allt jag vill var att komma in i värmen igen. Och Troy tycktes tycka det samma.

Efter lunch blev det en liten tur till stugan. Jag skulle "dumpa" mitt datorbord, en matta och lite tavlor där i väntan på sommaren. Stugan ligger fem mil norrut, lite in åt landet. Lite förvånade körde vi om saltbilen på väg. Hur skulle det kunna vara halt när regnet öste ner och det var några plusgrader i alla fall. Svaret fick vi strax därefter. Helt plötsligt var det snösträngar på vägen och när vi tittade mot vägens omgivning kunde man ana snö. Mycket förvånande. Och ju närmare stugan vi kom desto mer snö.

Tomten var delvis täckt av ett tunt lager slaskig snö. Om inte mer snö kommer lär nog snöblasket vara borta ganska snart. Men nu har vintern börjat. Det lär väl bara vara en tidsfråga innan regnet som faller utanför mitt fönster faller i en fastare form.

Jag gillar inte snö och vinter men trots det är det något visst med den första snön. Det får barnet i mig att vakna till liv och vilja göra snöänglar i den nyfallna snön.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Här i Närke har ingen snö kommit än. Men håller med, första snön är magisk. Lite som vintern i Narnia..

2011-11-21 @ 00:04:11
URL: http://anneliesagenda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0