Morgonens tre observationer

I dag har jag (hittills) gjort tre observationer.

1. Det är jobbigt att bo på 6:e våningen (trots att det finns hiss) när man glömt något. Skulle precis lämna parkeringen när jag vände mig om och såg att adventsstjärnan lyste i mitt fönster. Och eftersom den är av papper vill jag aldrig gå ut och lämna den på (trots att den lyser hela natten utan problem). Bara till att lämna bilen och ta sig in, jobbigt.

2. Det är trevligt att åka hiss på jobbet på morgonen. Särskilt när det är någon trevlig person som man delar hissen med. Jag lär känna folk från andra våningar som jag inte skulle träffa om jag flåsande tog trappen.

3. Word är skit! Ingen ny observation visserligen men fick det bekräftat (igen) alldeles nyss. Skickade ut ett dokument med innehållsförteckning i går. Fick i dag veta att på innehållsförteckningens alla rader står det 3 som sidnummer trots att originalet är helt ok. Något händer när jag skickar det. Tack och lov att det finns pdf. Och tack och lov för kollegan som påminde mig om det när jag beklagade mig. Och framför allt, tack och lov att Excel finns, mycket mer logiskt.

Inlägget är skrivet för några dagar sedan men inte blivit publicerat först nu så mina så kallade observationer är inte dagsfärska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0