Inlägg är få i denna juletid

Jag inser att jag inte bloggar så mycket som jag egentligen skulle vilja, eller rättare sagt, hade tänkt mig. Men förkylning, juletid och en massa annat som snurrar runt i skallen får mig att välja bort eller glömma bort min stackars blogg. Men än så länge är jag inte reda att helt begrava den i glömskan. Ett tag till vill jag ge den chansen att överleva, och som vanligt när det gäller min blogghistorik, hoppas jag på bättre bloggningstider.

Söndagen har nu gått över i måndag och jag borde faktiskt krypa i säng. Nå jag, i säng är jag faktiskt. Sitter i den och jobbar lite. Men datorn borde stängas ner och jag gå ut en sista tur med vovven. Jag ska, jag ska... alldeles strax.

Förhoppningsvis ska väl min förkylning ge upp sitt grepp om mig denna vecka. Den har stört i drygt två veckor men det är inte mycket jämfört med vad många andra drabbats av. Mina ynka  två veckor är som ett sandkorn i öknen jämfört med det stackare som dragits med sina förkylningar i nästan två månader. Jag har haft tur, inte bara med längden på förkylningen. Under förkylningen har jag varit feberfri. Men visst blir man slut i kroppen ändå och less på den ständiga snuvan och hostan. Hoppas, hoppas att det äntligen ska börja vända.

Däremot har jag en rygg som inte är riktigt samarbetsvillig. Jag har haft värk några dagar och sedan har det gått över och allt kännts bra. Men i dag vet jag inte riktigt vad som är på gång. Varje djupare andetag känns direkt i min rygg och ni kan kanske kan förstå hur det känns när hostan slår till. Jag hoppas verkligen att det släpper snarast. Jag vill inte gå så här veckan före jul. Jag har inte inte tid att söka hjälp och jag tvivlar på att det över huvudtaget går att få tid till någon som kan hjälpa mig.

Jag ser i alla fall riktigt mycket fram emot lite julledigt. Förutom helgerna ska jag lyxa till det med att vara ledig den 23 och några av mellandagarna. Åh, det ska bli så härligt. Jag ska inte göra någonting jobbigt. Bara njuta och ha det bra, se massa bra filmer och läsa en och annan bra "chick lit"-bok. Bara må bra alltså! Härligt, härligt :)

Sleeping time everybody! To morrow is another day. Förhoppningsvis helt värkfri i ryggen. Jag håller tummarna för det och Troy har lovat att hålla klorna också. Guten Nacht på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0