En bortkastad helg

Den här helgen hade jag planerat in massor. Det var så mycket jag skulle göra inför julen. Men nej då, det går sällan som planerat. I mitt fall var det något som ett ynka virus som stjälpte hela planen. Jag har varit förkyld i drygt en vecka men när jag vaknade på lördagen kände mig riktigt under isen. Näsan forsade så något bak av lussebullar kunde det inte bli tal av. Det blev inte så mycket annat heller för att vara helt ärlig. Bortsett från extremt korta promenader med Troy tillbringades lördagen på soffan, sovandes eller stirrande på gamla filmer. Söndagen har inte varit mycket bättre, men kanske har jag inte sovit lika mycket i dag. Nu laddar jag jag inför att orka gå till jobbet morgon. Och det ska jag bara orka. Jag vill verkligen inte få löneavdrag på grund av denna usla förkylning.

I kväll har jag gluttat lite på tv och spelat massor av wordfeud. Är man sjuk och orkar inget annat behöver man i alla fall inte ha dåligt samvete för att man tillbringar all tid med detta beroendeframkallande spel. Extra kul i dag faktiskt då jag chattade med flera trevliga medspelare, både nya och gamla bekantskaper. Och ingen som jag kände innan jag började wordfeuda. Trevligt, trevligt.

Men nu får jag nog säga tack och god natt på blogg och wordfeud. En förkylningsfri (!) arbetsdag väntar i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0