Timrå spöar Modo

Yes, Timrå IK vann över Modo i kväll. Visserligen efter straffar, men vinst över Modo, hur den än gått till, är alltid något extra att glädjas över.

Egentligen är jag inget stort hockeyfan men Timrå IK kommer allt att ha en speciell plats i mitt hjärta. Jag hoppas verkligen att det går bra för laget den här säsongen. Det tycks aldrig vara någon av förstå-sig-påarna som tror på laget inför varje säsong. Oftast så spås laget att åka ur Elitserien men Timrå lyckas alltid bita sig fast. Och inte allt för sällan lyckas de ta sig till slutspel också, som den senaste säsongen. Och det är verkligen extra trevligt när TIK får slå de där ödessiarna på fingrarna och visa vad laget går för.

Så kämpa Timrå. Jag håller tummarna för er, fast jag nu bor i Brynäsland.




Bildens koppling till Timrå IK är kanske inte självklar. Det här är mitt absoluta smultronställe i Medelpad, Åstön och närmare bestämt Skeppshamn. Åstön ligger i Timrå kommun och där hittar man naturligtvis Timrå IK också. Enkel koppling, eller hur? Och det finns en till koppling. Åstön ligger vid havet. Havet fryser till is på vintern. Hockeyspelarna spelar på is, konstgjord förstås men ändå is. Hmm, undrar om jag inte borde sova nu istället för att tänka ut dessa urfåninga kopplingarna. Vad tror ni? Sova eller urfåninga kopplingar? Svårt val, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0