Vart än jag såg, Ikea jag såg

Lördag kväll i Gävle. Sitter och slötittar på någon dvd och surfar runt på nätet. Och medan tankarna virvlar runt i mitt stackars huvud börja blicken vandrar runt mitt vardagsrum. Och då gör jag en upptäckt som jag inte lagt märke till tidigare. Kanske inte världens största upptäckt men...

Den stora upptäckten är att i stort allt jag äger och har här i hemmet tycks vara köpt på Ikea. Vrider jag huvudet mot höger ser jag datorbord, snurrfåtöljer och förstås flertalet Billybokhyllor, alla införskaffade på Ikea förstås. Ser jag rakt fram ser jag tvbänk, soffbord, golvlampa och taklampa, än en gång Ikea, vad annars. Och i fönstret lampor från, ja just det, Ikea.

Kanske är jag tråkig som tycks ha Ikea näst intill överallt (faktiskt inte soffan, tänka sig). Men jag gillar helt enkelt Ikea. Det finns mycket snyggt att välja på och så är priset helt överkomligt. Me like Ikea, me really like :)

Men förstås har jag en och annan pryl som inte är Ikea. Jag gillar också mina loppisfynd, de allra flesta från favoritloppiset i Viksjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0