Städat var det här

Jag känner mig synnerligen nöjd med måndagen. Otroligt nog lyckades jag faktiskt städa utan att återigen skjuta upp det. Och fast det är jättetrist att städa så är det inte så pjåkigt när man väl kommer i gång. Kanske inte superkul förstås men väl så roligt när man ser resultatet efteråt. Och extra bra blev det när jag lyckades släpa ner cykeln och en massa annat skräp (egentligen inte skräp men saker jag inte får plats med i lägenheten just nu och som jag verkligen vill spara till bättre tider) till källarförrådet. Är det inte härligt när man får ett andningsrum i en lägenhet, det var i alla fall så det kändes när prylarna försvann.

Jag hann tyvärr inte dammtorka i dag, så det får bli i morgon. Det är verkligen något som är tråkigt. Och så ska jag fixa med mina nya gardiner till sovrummet, de måste kortas. Och fixa till hallen nu när jag äntligen lyckats montera min nya klädhängare (som tyvärr inte blev så snygg som jag hade hoppas, men kanske tar den sig bättre ut när den kommer på sin rätta plats).

Kvällen avslutades med middag i Valbo köpcentrum. En kompis från Sundsvall skulle till Borlänge och passerade därför Gävle. Verkligen jättekul att träffa henne. Jag önskar att fler av mina bekanta hemifrån skulle passa på att svänga in till Gävle när de passerar. De är alltid trevligt att träffa någon hemifrån.




Dageen avslutades i soffan framför tv:n. Kändes särskilt välförtjänst när jag har städat hela dagen. Troy tycks däremot inte vara lika säker på att matte förtjänat vilan. Lite mer lek med vovven hade nog behövs innan soffan hägrade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0