Sundsvall, snö och dagens outfit

Nu är jag tillbaka i mitt älskade Sundsvall för några dagar igen. Och här är det mycket snö och riktigt julkortslikt. Härligt :). Fast i kväll har det regnar så julkortet går väl snart all världens väg.

I dag blev det en tur ut till Birsta. Och sorry Gävle, Birsta är mycket trevligare och bättre än Valbo. Men så mycket shopping blev det förstås inte, men det lär säkert bli mer av den varan (alltså shopping) framöver, det är jag helt säker på ;)

Men några inköp blev det i alla fall. Och det blev nyttig och välbehövd shopping (och som faktiskt inte kostade särskilt mycket heller, som tur är). Man skulle kunna säga att jag skaffade en livförsäkring åt både mig och Troy. Nu har ni säkert redan listat ut vad jag införskaffat. Japp, helt rätt reflexer. "Snäppreflexer", ni vet sådan där som man smäller till över armen och så slår de fast runt armen (ok, konstig förklaring, jag vet, men ni förstår förhoppningsvis vad jag menar, eller hur?) Troy fick en reflexväst som sitter som en smäck på honom och han ser faktiskt ut som han gillar den. Men framför allt, nu borde bilarna se honom på våra kvällspromenader i vintermörkret, och mig med för den delen, och det är väl verkligen en livförsäkring, eller hur?

I kväll har mamma och jag förstås tittat på Idol. Och tyvärr åkte Elin ut. Ok, jag vet att hon är lite svajig på tonen emellanåt men hon har en verklig charm och scennärvaro. Men i dag räckte det inte, och vi får säga adjö till Elin. Förhoppningsvis ser vi henne igen om några år med en bättre tränad röst och förbättrat engelskt uttal men med samma härliga utstrålning.

Nu sluter jag mig till den som majoriteten av Idols anhängare tycks förespråka, Jay Smith som vinnare av årets Idol. Killen har en sådan där härlig raspig rockröst som jag är extra förtjust i. Med en sådan röst kan del aldrig bli helt fel.




Far och son pumi poserar i dagens outfit. Reflexväst är bästa livförsäkringen under mörka kvällspromenader. (Tyvärr är bilderna tagna med min Iphone och inomhus blir inte bilderna de allra bästa, men det gäller att ta det man har till hands när båda hundarna ställer upp och poserar bredvid varandra)

Kommentarer
Postat av: Marie-Ann

Håller med dig, om man har en röst som Jay så brukar det inte kunna gå fel. Skönt med vitt på backen. Längtar efter det.

2010-11-14 @ 13:22:56
URL: http://marieann.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0