Lite blomlyx

Jag är ingen blommänniska. Det är inte så att jag inte tycker om blommor, för det gör jag verkligen. Men det är det här med krukväxter, jag har helt enkelt inga gröna fingrar. Och på grund av detta har jag valt bort just krukväxter i mitt hem. Bättre med blomfria fönster än med förtorkade, tråkiga och trista blommor där. Men, ibland, när jag vill lyxa till det lite köper jag hem lösa blommor. Det händer mycket sällan för jag är lite snål på den fronten och tycker det är aningens bortkastade pengar att lägga ner på något som inom några dagar måste slängas. Men så ibland vill jag förgylla vardagen färgmässigt.

En sådan dag hade jag härom dagen. Jag handlade på Ica Maxi och drogs starkt till blomavdelningen. Och när jag fick se att man kan kunde köpa tio korta rosor till ett sådant lågt pris, ja, då kunde jag helt enkelt inte låta bli. Och kan ni tänka er, jag slog till med två buketter rosor. Väl hemma blev det en stor och härlig bukett i blandade färg som fick pryda mitt köksbord. Ah, underbart!

Rosor är definitivt en av mina favoritblommor. Men frågan är om de kan slå tulpaner? Fast just nu är det ju inte direkt tulpantider och då får jag njuta i några dagar till av min rosor. Om ingen annan köper rosor åt mig så får jag väl göra det själv som den singeltjej jag är.












Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Rosor är absolut en av mina favoriter med!

2010-11-07 @ 20:52:09
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0