En bra dag helt enkelt

Idag har jag väl egentligen inte gjort något speciellt. Jag har jobbat förstås och skrivit artiklar. Ungefär som vanligt alltså. Det är väl inget som sticker ut direkt förutom att jag fick en komplimang över att jag börjat visa temperament. Ni som känner mig, skratta inte nu, men tydligen har mitt eldfängda temperament fått litet, eller kanske inget alls, utrymme hittills. Jag måste helt enkelt ha varit värsta mesen :). Kanske dags att plocka fram det verkliga jag, iaf delvis. Hemmajaget är det nog bäst att jag lämnar just hemma. Tror inte jobbet skulle klara av henne :)

Hur som helst så måste jag säga att det har varit en bra dag. Jag kan inte sätta fingret på vad det är som gör den så bra. Det är nog inget speciellt, snarare helheten. Kanske har jag trots allt hamnat rätt nu. Mamma påpekade idag att jag låter så mycket gladare efter jobbet nu än jag någonsin på tidigare jobb. Och kanske är det så också. Kanske är det känslan av att jag faktiskt skapar något som får mig att känna mig lycklig. Hur besvärligt och svårt det än må vara när jag försöker få ihop artikelns ingress och brödtext så är det roligt. Jag vet att det jag skriver idag finns i bladet i morgon för alla att läsa. Det är en mycket konstig känsla men också mycket tilltalande. Me like att skriva in the blad :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0