Varför aldrig något intresse för TIK?

Jag brukade tidigare alltid kommentera när Timrå IK har vunnit någon match. Den här säsongen har jag inte gjort det. Jag skulle tro att anledningen till det är det går så fruktansvärt uruselt för det medelpadska laget. Men idag måste jag bara kommentera en liten reflektion som jag gjort.

I kväll vad det dags för länsderby mellan Timrå och det förhatliga Modo. Matchen gick uppe i Övik i Fjällrävens arena, eller vad man nu kallar hemmaplan. Jag följde inte matchen så det här blir inget referat. Men jag vet så pass mycket att Timrå iaf vann i förlängningen. Två sköna poäng till laget. Toppen! Båda kvällstidningarna skrev om matchen. Det lustiga var att båda konkurrenterna valt samma vinkel. Inte att Timrå vann utan att Modo förlorade. Hur Timrå än gör så får de aldrig någon riktig plats i medierna. För om Modo hade vunnit så är vi väl alla ganska säkra på att vinkel hade varit Modos vinst och Aftonbladet och Expressen hade lyft det laget mot höga höjder? Ja, jag vet, Modo är ett intressantare lag än Timrå för en större del av befolkningen. Ja, jag vet, Modo vann SM-guld för några sedan. Men ändå, någon gång kan väl Timrå få sina "15 minutes of fame"?

Stackars Timrå, passar tydligen inte in de finare salongerna enligt riksmedierna. Suck och stön hur kan vara. Men i mitt hjärta kommer alltid Timrå vara hockeylag nummer ett. Ett lag som förtjänar vinst oändligt mycket mer än Modo. Ja, jag är partisk! Men det får man faktiskt vara om man är ett äkta fan ;) Go Timrå!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0