Snart är allt över

Är det inte konstigt? Vad kanske ni undrar? Jo, hur fort julen egentligen går. Nu är den förstås inte helt över, vi får ju inte glömma annandagen i morgon. Men det känns ändå som om den är nästintill över när väl juldagen passerat.

Men det har i alla fall varit en bra helg, även om den varit kort. För första gången någonsin har det bara varit mamma och jag, och två hundar, som har firat jul. Och jag måste säga att det var helt ok faktiskt. Till och med mer än ok. Ingen stress utan bara lugn, ro och god julmat. Precis som en stressad person som jag utan minsta tillgång till extra ledighet den närmaste tiden behöver. Det var riktigt skönt att fira jul hemma hos mig för ovanlighetens skull. Så jag är verkligen nöjd med julen. Men den kunde förstås vara längre. Som ni märker är jag helt och hållet insnöad på julens längd och min brist på semester. Men..., en sak ska ni veta, jag är underbart lycklig över att ha ett jobb igen. Så då får man helt enkelt ta bristen på ledighet.




God julmat i massor. Lunchlådorna är räddad veckan ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0