Funderingar kring vad man får publicera på nätet

I kväll har jag suttit och photoshoppat bilder från förra helgens vårpromenad. En bild tyckte jag blev lyckad och ha tänkt lägga ut här på bloggen. Men när jag letade på nätet vad det var för staty blev jag fundersam. Tydligen får man inte publicera på nätet bilder på konstverk, även om jag tagit dem själv, om det är mindre än 70 år sedan konstnären dog. Så det var det. Jag är ju en laglydig journalist :) och låter därför bli.

Men bilden blev läcker så jag tror att jag ska printa den och hänga upp den på väggen. Det får man väl iaf göra!?

Om ni undrar så var det de fem pelarna med änglar i Boulognerskogen som jag fotat. Tydligen heter konstverket Fem musicerande génier och är gjord av Carl Milles.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0