Rapport från Stockholm

Som utlovat kommer här nu en "rapport" från tjejmilenhelgen förra helgen.

Partypinglorna drog iväg söderut redan på torsdag eftermiddag. Framför oss låg en helg fylld med shopping, nöjen och tjejmil. Definitivt en helg som platsar på helgernas topptrelista. För att få så mycket pengar som möjligt över till shopping och nöjen gäller det att hitta så billigt boende som möjligt. Och det gjorde vi verkligen denna gång. Vi hamnade på Hotell Sundbyberg i Hallonberg. Vill man ha ett lyxig boende har man nog hamnat fel om man hamnat i Hallonbergen. Men om man vill bo billigt, rent och fräscht, nära till t-banestationen och med oväntat bra och trevlig service, ja då kan här vara det rätta stället. Vi bodde i en tvårumslägenhet (lägenhetshotell om ni undrar) och personalen var snäll och la in en extra säng eftersom vi var fyra och de befintliga sängarna var tre. Det serverades också frukost men något frukostrum fanns inte. Istället la personalen in frukost i kylskåpet i lägenheten kvällen innan. Helt perfekt faktiskt. Det passade verkligen oss partypinglor som kom hemma ganska sent (eller egentligen ganska tidigt) efter en utekväll och inte direkt kände för att passa en frukosttid. Sömn kan ytterst värdefullt :).





Väl nere i Stockholm blev det en liten "julklappsutdelning". Partypingla nr..., nåja strunt i numren, det är väl bäst att låta övriga partypinglor sinse emellan göra upp om rangindelningen (själv är naturligtvis nr 1..., jaja jag ska sluta ljuga, nr 4 ska det förstås vara)... lång utläggning om något mindre oväsentligt kanske. Tillbaka till verkligheten. C överraskade oss med att dela ut kepsar åt oss, kepsar som kunde användas i tjejmilens spår. Kepsarnas budskap överlåter jag till var och en att tolka :). En stort tack hur som helst för kepsen, kul grej :).




Partypingla "modellar" våra presenter samt sportbehå.



Fredagen gick åt till shopping. Yeah!!! Vi kom alla tillbaka till hotellet med en och annan påse fylld med våra fynd. Fötter och plånbok fick verkligen slita hårt. För egen del blev det två toppar, en behå, parfym och lite smycken (något mer? kanske, kommer faktiskt inte ihåg). Därefter inmundigades pizza och dryck av varierande slag medan vi gjorde oss vackra (vackrare, förstås) för utgång. Sedan väntade Engelen i Gamla stan (fick jag avslöja stamstället tro? Kanske skulle det ha varit en välbevarad hemlighet, nåja strunt samma) och efter att detta ställe stängt styrde vi kosan mot Patricia och stängde det stället också. "Hemma" i Hallonbergen var vi inte först någon gång vid sextiden på lördag morgon.

Efter några timmars sömn (allt för få) styrde vi kosan in mot centrum igen. Betydligt segare än dagen innan strosade vi mest runt i Gamla stan utan något direkt bestämt mål. En god räkmacka på ett fik i Gamla stan stod också på dagordningen.

Kinamat och diverse dryck slank ner innan processen med att göra oss vackra (tycktes ta längre tid denna gång att bli vacker, undra vad det berodde på???????) för utgång startades. Vi hamnades sedan på Karlsson på Kungsgatan. Tyvärr spelades det ganska urusel musik där, ganska ovanligt faktiskt, det brukar ju vara ok där. Kvällen, eller natten, blev dock inte så lång som kvällen innan. Vissa av oss skulle ju springa (GÅ) tjejmilen och behövde några timmars sömn för att ladda om :)




En lördagseftermiddag i Gamla stan.



Så var söndag och den egentliga orsaken till varför vi åker till Stockholm just denna helg, tjejmilen. Själv valde jag att stå över i år (och kan faktiskt inte påstå att jag saknade loppet så där särskilt mycket, sch, säg inget till partypinglorna) pga av mina fötter som jag har problem med efter en stukning i början av juni. Jag misstänkte, och fick det bekräftat, att en helg med shopping och nöjen skulle slita ont på särskilt min vänstra fot och jag fick rätt. Det finns inte en chans i världen att min fot hade klarat en mil runt Djurgården utan minsta lilla vila. Så därför ingen tjejmil för mig. Jag tog mig dock dit för att se partypinglorna tas sig över mållinjen. Duktiga partypinglor!!!







Kommentarer
Postat av: karro

Hej:) hehe, japp... tänkte ju visat dig i flera dagar och så missade jag att visa ringen på skolan när vi sågs, var så stressad att komma i tid då :) så tänkte att du skulle säkert lista ut i bloggen om jag skrev festman ;) klarade inte av att hålla mig längre..

2009-09-06 @ 02:32:56
URL: http://creativestudio.blogg.se/
Postat av: Kikan

Vad mysigt med en tjejhelg i huvudstadeb. Kram Kikan

2009-09-06 @ 22:01:43
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/
Postat av: Partypingla

Usch vad folk det kommer att vara på Engelen nästa år när vi kommer igen ;) Tackar för en mysig helg, fast du svek oss i spåret denna gång. Hoppas att du är bättre i förkylningen, men man är alltid förkyld vid denna tid på året. Jag och en annan PP lyckas pricka in när vi är där nere och ni andra när vi kommer hem, vet faktiskt inte vad som är bäst. Men vi vet ju vad som botar det ;)

2009-09-06 @ 23:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0