Kallt, kallt, kallt...

är det här i min lilla stuga. Jag hade glömt att sätta på värmen i tid i stugan så när jag skulle gå och lägga mig var det bara nio grader inomhus. Och det är riktigt kallt kan jag meddela. Jag sitter nu i sängen i träningsbyxa, långtröja, sockar och morgonrock och kör elementet för fyllt. Men än så länge har temperaturen bara nått upp till 17 grader och det tycker jag är i kallaste laget. Det får gärna bli minst 20 grader här inne för att jag ska kunna sova riktigt gott. Fläkten går nu också för att det ska bli varmare men det går inte riktigt att sova i det oljudet, tyvärr.

Ute är det just nu 3,2 grader varmt. Undrar om det blir kallare i natt eller om botten är nådd? Vad jag vet har det hittills inte varit något nattfrost men det lär väl vara att vänta när som helst. Och då går det inte längre att lura sig att det fortfarande är sommar. Det är bara att inse fakta att hösten nu är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0