En dag i trötthet

I dag har jag varit jättetrött. Inte trött på det sättet att jag gäspar hela tiden. Mer som trött i hela kroppen. Som om den har kopplat ner och vägrar samarbeta med mig. Hjärnan har inte heller varit särskilt samarbetsvillig. Hela jag har alltså varit helt slut. Och det är ingen bra känsla när man pluggar. Riktigt omöjligt faktiskt. Orsaken till min eländiga dag går också att relatera till mina studier. Jag höll på med min Indesignuppgift i stort hela natten. Jättejobbigt och resultatet blev inte heller så bra. Men, jag har iaf fått något bättre känsla för Indesign. Jag skulle inte precis säga att jag förstår det helt och hållet men jag fixar iaf de enklaste grejorna och det är en stor framgång. Kanske är det inte en omöjlighet att jag ska lyckas lära mig programmet någorlunda hyfsat trots allt :)

I dag har vi haft ännu en skrivövning. Jag gillar verkligen skrivövningar men i dag var det segt som ni kanske kan förstå utifrån klagomålen ovan. Jag kan inte påstå att jag är nöjd med det jag skrev. Långt ifrån faktiskt. Så varför skrev jag inte om artikeln tills jag var nöjd, kanske någon undrar? Svaret är enkelt! Vi har en deadline som vi måste hålla och tid fanns alltså inte till att förbättra, tyvärr. Men jag går ju faktiskt utbildningen för att lära mig, så det kan förhoppningsvis bara bli bättre :)

Jag borde egentligen jobba vidare med Indesign i kväll men ... nej, det går faktiskt inte. Det börjar nog bli dags för lite sömn om morgondagen ska bli bättre än i dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0