Datorpyssel

Fredagskvällen har ägnats till en massa datorpyssel. Som jag nämnde i det förra inlägget så har min dator genomgått en ansiktslyftning :). Med en nystädad pc var jag ju tvungen att installera en massa program. Säkerhetssystem, skrivare, Acrobat Reader, First Class mfl är ju faktiskt program man behöver på dator. Jag har tänkt att undvika att ladda ner och installera lika många program som innan städningen. De flesta använde jag aldrig om jag ska vara ärlig. Men vissa är helt enkelt nödvändiga för att underlätta min vardag och klara av skolan.

Förresten, verkar som min dator har fått aningens spader. Jag sitter i godan ro och skriver och plötsligt flyttar sig markören utan att jag gör någonting. Jag märker det inte på en gång och plötsligt att jag skrivit halva meningen i ett tidigare stycke. Ytterst irriterande. Är det datorn som fått en knäpp eller är helt enkelt jag som blivit ovan att skriva efter en vecka utan dator och fumlar med fingrarna så rad bytes? Vem vet. Inte jag iaf. Men som sagt, irriterande.

Verkar ta hundra år att installera skrivaren. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0