Ett år med Troy

I lördags var det ett år sedan jag fick hem mitt lilla vilddjur. Jag kan inte förstå att Troy inte är samma lilla valp fortfarande. Hur kunde det gå så fort att få en fullvuxen hund? Jag saknar den lilla supersöta valpen. Eller..., kanske inte. Sylvassa valptänder och kisspölar inomhus är inte allt för trevligt när jag tänker efter. Det är nog trots allt lugnare med min slyngelhund och han är ju fortfarande världens allra sötaste vovve.

Men minnena från Troys första kväll här hemma kommer jag alltid bära med mig. Hur han uttröttad somnade på min mage framför tv:n. Vi försökte göra om det konststycket i lördags men det var väl inte fullt lika mysigt. Efter ett par korta minuter fick Troy nog och plötsligt var det hundratals tassar och klor över allt.



 
Troy precis hemkommen. En helt ny miljö att upptäcka.




- Men visst är jag fortfarande söt? frågar Troy




En pumi i sin bästa slyngelålder.

Kommentarer
Postat av: Jullan

Han är verkligen supersöt!!!

2009-11-24 @ 12:09:36
URL: http://wildlake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0