Back in business, eller något sådant

Jag är nu tillbaka efter vad som måste vara den  här bloggens absolut längsta paus. Och ni har hört dem för och här kommer de igen, bortförklaringar.

Just nu är det mycket som händer i mitt liv så jag inte haft tid, ork eller inspiration att blogga. Det är inget tråkigt som händer, det är bara det att det tar mycket kraft från mig.

För det första har vi haft två veckor med redaktionsövning på den journalistiska utbildning jag går. För den som undrar kan jag berätta att vi har lekt tidning. En tidningsnummer per vecka har det blivit och vi har även lagt ut nyheter löpande på en sajt. Vi har letat nyheter, intervjuat folk och skrivit artiklar, precis som en journalist på en dagstidning. Och så har vi redigerat hela tidningen, kanske inte med helt lyckat resultat alla gånger :). Men, ett ska sägas, det var en jättekul övning, om än ganska jobbig. Jag var ganska slut flera dagar efteråt och jag misstänker att det kan mina klasskompisar också skriva under på.

Så tillbaka till den stora förändringen. Håll i er nu; jag ska flytta från Sundsvall. Under vårterminen ska vi göra praktik och jag har hamnat i Gävle, tänka sig. Så nu är min lägenhet till salu och första februari går flyttlasset söderut. Det känns lite konstigt och pirrigt, men framför allt kul. För ett år sedan var jag missnöjd med min arbetssituation och nu står jag här, redo att flytta och med en, förhoppningsvis, ny karriär. Det enda som grämer mig lite är varför jag inte gjort det här tidigare. Varför gjorde jag inte slag i saken i stället för att bara gnälla och deppa. Ja, ja, gjort är gjort. Kanske var jag helt enkelt inte redo, vem vet?

Vad som händer efter praktiken vet jag inte. Kanske blir jag kvar i Gävle, kanske går flyttlasset igen. En vacker dag kommer jag säkerligen att återvända till mitt älskade Sundsvall igen. Men jag skulle tro att det dröjer några år.




foto: http://www.flickr.com/photos/woo-hoo/ / CC BY-SA 2.0





Kommentarer
Postat av: MissStorm

Så spännande med ny praktikplats, boende och stad! Superkul! Välkommen söderut!

2009-11-23 @ 22:03:36
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Jullan

Du kommer trivas i Gävle oxå....en mysig och charmig stad!!

2009-11-24 @ 12:11:51
URL: http://wildlake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0