Stackars liten pumi

Idag har inte min lilla vovve mått så där jättebra. När jag vaknade i morse var det bara att börja att torka spyor. Jag tror att det beror på all sand och havsvatten han satte i sig igår. Jag försökte stoppa honom men han tar alla chanser till att äta sand. Han är helt enkelt tokig i sand. Han var därför lite hängig, ville inte äta och spydde galla när han kom till mamma idag. På lunchen åkte jag till apotektet för att införskaffa vätskeersättning och efter att mamma fått i honom detta med hjälp av en spruta så började han piggna till. Det gick riktigt fort när vätskeersättningen började verka och helt plötslig var han samma vilda hund igen, tack och lov. Nu i kväll har han kunnat äta lite fil och kalvsylta (dock ej blandat). Tydligen var det riktigt mumma för en liten pumi och han har fått behålla det i magen. Så han är defintivt på bättringsväg men trött verkar han fortfarande vara för det är ovanligt lugnt här hemma ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0