Ännu en helg som är över

Vilket väder! Jag säger bara, vilket väder vi har haft i helgen! Med temperatur runt 30 grader, sol och varma vinder har jag bara en fråga. Varifrån kom denna högsommarvärme ifrån? Var det inte lite oväntat? Men oväntade överraskningar är väl kanske de allra bästa, eller vad tycker ni? Det enda tråkiga är bara att jag inte hunnit vara ute så mycket som jag velat. Lite soldyrkan med chans till solbränna hade kanske inte varit helt fel. Men, men, livet går inte under för den skull. I går fick jag ju iaf en välbehövlig genomstädning av lägenheten. Jag hade fest med Partypinglorna igår kväll och jag hade knappast kunnat släppa in dem i lägenheten utan denna städning. Jag hade också inplanerat putsning av fönster men det kändes inte riktigt lockande att göra det i stekhet gassande sol. Men en dryg timme ute blev det iaf när jag skjutsade Troy till mamma och Viggo i Viksjö (Troy blev utsläng från sitt hem pga festen).

Det var iaf jättetrevligt när Partypinglorna var här. Jag kan ju i och för sig inte skriva annat heller eftersom jag vet att Partypinglorna kollar in min blogg någon gång emellanåt ;). Men jag hade iaf jättekul igår kväll och det är den absoluta sanningen. Jag skrattade så jag nästan fick ont i magen åtskilliga gånger. Partypinglorna är helt enkelt underbart härliga pinglor (smör, smör, jag vet).

Sedan begav vi oss ut på krogen, Aveny för att vara korrekt. Men fy vilket tråkigt ställe, iaf i går. Vi höjde medelåldern rejält när vi klev in genom portarna. Ok, vissa av ossPartypinglor höjde ju inte medelåldern lika mycket som vissa av de andra, inga namn nämnda ;). Men jag ska kanske inte säga så mycket om åldern. Jag insåg nämligen igår hur gammal jag faktiskt måste vara när jag klagade på de höga ljudet. Hur gick det här till? När blev jag så gammal? När började jag bli min mamma? Men strunt i samma, jag är nog ganska nöjd ändå med mina 35 år. Oops, är du inte klok Veronica??? Ska du verkligen säga att du är 35 år? Du är ju faktiskt bara 34 år i nästan på dagen två månader till. Bara barnet alltså :)

I dag kan jag väl inte säga att jag varit så där särskilt produktiv. Med tanke på att jag sov till halv ett (japp, ni läste rätt, halv ett, länge sedan sist men åh vad underbart) så hinner man helt enkelt inte göra så mycket. Efter att ha städat upp lite i lägenheten så lunchade jag på balkongen. Det svalkade så härligt där jag satt och nöjt. Sedan bar det iväg till stugan för att hämta Troy och uppvakta mamma på morsdag. Och lika härligt väder var det förstås där. När hundarna badade i sjön var det lockande att göra det samma. Men den otäcka botten och det faktum att hunderna grumlade vattnet alldeles lerigt gjorde att jag avstod från mer bad än bara av fötterna. Men vattnet var faktiskt riktigt varmt.

Nu måste jag skriva min del till pm:et vi ska jobba med i morgon. Jag ska bara skriva några ynka rader men har så svårt att komma i gång. Jag vill hellre göra annat som t ex att sitta här och skriva ner helgens händelser. Men det är väl bäst att jag lägger ner det här nu och övergår till det jag måste. Hursomhelst, hoppas ni får en helt underbar vecka :)

Kommentarer
Postat av: Partypingla

Måste få tacka för en underbar middag :) Vi åt så mycket att vi nästan inte kunde äta ngn efterrätt, men lite ryms alltid ;) Det är klart att det är trevligt när världens bästa pinglor träffas och umgås, då gör det inget att det är tråkigt ute heller. Vi kan roa oss själva, eller hur? Får inte dröja för länge till nästa gång!

2009-06-01 @ 23:44:51
Postat av: Veronica

Vi kan verkligen roa oss själva :) Och det blir aldrig roligare än man gör det. Och självklart måste vi göra om det här snart igen. Det är ju så här festligheter som gör livet värt att leva ;)

2009-06-02 @ 00:20:54
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0