En tur till tvättstugan...

...eller egentligan många turer till tvättstugan har det blivit ikväll. Jag är ganska novis när det gäller tvättstugor. Inte så att jag aldrig tvättat kläder tidigare förstås, så stinkande är jag faktiskt inte :). Läget är så att tills strax före jul hade jag egen tvättmaskin. Det har jag faktiskt fortfarande men den läcker som ett såll. Kanske går den att laga, kanske inte. Den har inte varit i särskilt fin form de senaste åren så jag tror den ska få lov att ge upp på heltid. Det känns inte som det är riktigt rätt läge att införskaffa en ny maskin med tanke på att jag faktiskt är en stackars fattig student nu för tiden. Och tvättstugan här i bostadsrättsföreningen är riktigt fräsch med nya maskiner. Så därför är det nu tvätt i tvättstugan som gäller nu för tiden. Och kan ni tänka er, det fungerar riktigt bra för mig, vilket är mycket oväntat. Det är skönt att i stort sett all tvätt är torr efter en tvättid och jag slipper hänga tvätt på fula ställningar i lägenheten och på elementen som jag brukade. Men visst, det är tufft att springa fyra trappor upp och ner (särskilt med bruten tå) och jobbigt att inte kunna köra en maskin när jag själv vill. Men man vänjer sig måste jag säga. Tvätten blir verkligen ren och jag slipper oroa mig för vattenläckage pch så var det det där med torkningen. Så tvätta i tvättstugan är inte allt för tokigt och än så länge sörjer jag inte min egen tvättmaskin allt för mycket. Nu skulle jag helst av allt vilja bli av med den i badrummet så jag skulle kunna få lite mer utrymme.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0