Semesterplanerna klara

Kan jag kalla det semester i år eller är det helt enkelt ett sommerlov? Ja, ja, spelar väl inte så där särskilt stor roll egentligen, ledig i tre månader är jag iaf. Känns konstigt men mycket härligt :). Någon semesterresa ser det dock inte ut att bli i år. Ekonomin och hund tycks inte riktigt tillåta det. Jag får helt enkelt fortsätta leva på minnena från London och Grekland i fjol och det ska väl gå det också antar jag. Men "lite komma bort" under sommaren vill jag dock ha. Siktet är därför inställt på Stockholm under några dagar i andra delen av juli. Stockholm är ju iaf lite annorlunda än Sundsvall och Viksjö. Och Stockholm är just alltid Stockholm. En alldeles härligt underbar stad som jag trots allt aldrig tycks lessna helt på. Så shopping, muséer och bara insupandet av den Stockholmska atmosfären står på semestertrippens dagordning. Och så har jag faktiskt bokat en tur ut till Birka också. Jag har alltid velat åka ut till Birka och känna historiens vingslag där. Det blir förhoppningsvis en mycket intressant dag. Hoppas bara det blir en dag utan regn. Men, men, den dagen den sorgen. Först ska man ta sig genom midsommaraftons väder.

Förresten, i slutet av augusti väntar ännu en till Stockholmsvistelse. Helgen med stort H. Årets roligaste helg när Partypinglorna gör Stockholm osäkert, shoppar och festar loss och släpar sig sedan runt Gärdet och Djurgården i årets Tjejmil. Helt enkelt superkul, möjligtvis med undantag från den där förhatliga milen på söndageftermiddag. Trots urusel kondition och begränsade träningsmöjligheter pga stukad fot, borde årets resultat, dvs antal minuter ute i spåret, definitivt bli bättre än fjolåret. Allt annat vore verkligen katastrof.

Hej och god natt nu! Dags att gå ut med hunden och sedan bums i säng.


Kommentarer
Postat av: Andrea B

Nämen en tripp till huvudstade är väl aldrig fel. Det finns ju mysiga små vrår där också. Sen kan man ju snacka shopping =).

2009-06-16 @ 01:38:27
URL: http://andreaberndtsson.blogg.se/
Postat av: gaystyle

Bra och fin blogg! :)



/ http://gaystyle.se

2009-06-16 @ 02:58:18
URL: http://gaystyle.se
Postat av: Partypingla

Jag lovar absolut bättre tid än i fjol ;)

2009-06-17 @ 20:51:24
Postat av: http://veronicasfunderingar.blogg.se

Ja du om någon har väl möjlighet att förbättra tiden ;)

För egen del börjar jag tvivla allt mer, min stukade fot tycks inte vilja bli bättre :( Fast jag skulle väl inte sörja allt för mycket om jag tvingades avstå själva loppet :)

2009-06-18 @ 15:28:36
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Partypingla

Hallo! Nu vill jag väl ha ngt nytt att läsa... Och nu finns ingen återvändo, vi är anmälda....

2009-06-23 @ 22:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0