Hemma igen

Här hade jag skrivit ett långt inlägg som jag givetvis råkade radera. Varför kan man inte ångra som i Word??? Nåja, jag får väl göra ett nytt försök antar jag. Vad annars finns att göra?

Hursomhelst är jag nu hemma i lägenheten igen. Jag har lämnat Viksjös lugn för storstans (nåja, storstad och storstad) civilisation. Här hemma väntar så spännande uppgifter som att betala räkningar. Tråkigt, javisst, men det måste förstås göras. Ett och annat ärende ska också hinnas med under de dagar jag är hemma. Jag måste faktiskt erkänna en sak, det är faktiskt riktigt skönt att vara hemma igen. Visst är Viksjö alldeles underbart, men lite variation har knappast skadat någon, snarare tvärtom. Nackdelen med att vara hemma är värmen, dvs värmen i lägenheten. När jag kom hem vid niotiden i kväll var det 25 grader ute och 28 grader inne. Det blir nog tufft att få någon sömn i natt. Undrar om jag kan sova på balkongen??? Kanske lite svårt att att släpa ut dubbelsängen på balkongen. Men vid närmare tanke så borde det gå. Sängen är 160 cm och balkongen är 175 cm. Nemas problemas alltså :). Nåja, någon flytt av sängen lär det bli knappast bli. Jag får väl gå ut och ta några djupa andetag när det blir för varmt i stället.

Dags att sluta nu, räkningarna kallar, tyvärr. Ha det bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0