Visst är sommaren underbar...

men det finns naturligtvis också negativa sidor på sommaren. Och dessa stavas broms och knott. Här sitter jag i godan ro i härligt svalkande skugga när dessa monster i miniatyr hittar mig och givetvis måste suga i sig mitt blod. Jag skulle inte säga något om de bara snodde blod från mig för jag misstänker att jag har tillräckligt för att avvara en del. Men varför i hela världen måste de spruta in något slags gift som utbyte mot blodet och så får mig att gå upp i limningen. Det kliar, det kliar och kan ni gisssa vad, det kliar!!!. Med bett stora som nya fettvalkar vet jag knappt vart jag ska ta mig till. Det är nästan lockande att gå bort till uthuset för att hämta lite sandpapper och sedan riva rejält över betten. Men, så ska man väl inte göra antar jag. Vad annat finns att göra än bita ihop och fortsätta klia.

Jag antar att jag inte ska klaga. Om bara några månader önskade jag säkert att jag skulle kunna sitta ute lättklädd utan att frysa ihjäl och ett och annat stickande småkryp hade nog varit välkomnande bara värmen infunnit sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0