En tur ut i stora vida världen...

har det blivit idag. Eller till Kramfors för att vara mer exakt. Varför jag åkte till Kramfors kanske någon undrar? Vad kan denna lilla håla (förlåt alla eventuella läsare från Kramfors) ha att erbjuda mig? Jo det ska jag omgående berätta. Jag har fått höra att Kramfors skulle ha ett mycket större DollarStore än det i Härnösand. Och eftersom jag verkligen gillar DollarStore i Härnösand var jag tvungen att stilla min nyfikenhet och uppsöka den i Kramfors. Så nu när vädret var lite mildare, ur ett hundperspektiv menar jag, så hoppade mamma, jag och två halvgalna (i vissa fall helgalna) pumisar in i bilen och begav oss till Kramfors. Och visst var det sant, DollarStore i Kramfors var oändligt stort. Mycket större än jag någonsin kunnat ha tänkt mig, särskilt med jämförelse med det i Härnösand. Jag känner helt klart att hit måste jag åka fler gånger innan jag har lärt känna affären på riktigt. Idag var bara en första bekantskap. Men även under en första bekantskap kan man göra av med en hel del pengar, tyvärr eller är det kanske jippi? Jag var i allafall helt tvungen att införskaffa tre läckra halsband och det till det inte allt för tokiga priset av hundra kronor. Smycken kan man väl aldrig få för mycket av, eller hur? Troy och Viggo verkar också ha uppskattat vår lilla dagstripp. Att få skälla på främmande ort verkade uppskattas stort av dem både, dock mindre av mig och mamma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0