Släktträff

På måndag fyller Viggo, Troys pappa, sex år och Troy ville därför bege sig ut i lördagsruschen för att köpa presenter till sin kära far. Så vi begav oss till till Arken Zoo i Birsta för att hitta något lämpligt och Troy hade också blivit lovad nya bitsaker (så att mattes händer kan förskonas). När vi stod där och Troy försökte bestämma vilka bitsaker som lockade mest kom en kvinna fram och frågade om det var en pumi. Och man är inte van med att folk vet att det är en pumi, de flesta har aldrig hört talas om rasen. Det visade sig att hon själv hade en pumi och ögonblicket efter dök hennes man upp med just denna pumi.

Pumin var jättelik Viggo och döm av vår förvåning när det visade sig vara Viggos halvbror. Viggos uppfödare hade två valpkullar inom loppet av två veckor med samma far till båda kullarna. Och Aston, som denna hund lyssnade till, var från kull två. Viggo fyller alltså sex år nu på måndag och Aston tolv dagar senare. Även om likheten var jättestor mellan Viggo och Aston så måste jag nog säga, även om jag förstås är partisk, att både Viggo och Troy har vackrare ögon än Aston. Far och son har så mörka ögon att de nästan är svarta medan Astons ögon var ganska ljust bruna och det är nog så att en pumi inte ska ha så ljusa ögon, det var inte så snyggt. Men Aston var förstås jättesöt iaf.
 
Det var verkligen jättekul att träffa Aston vilket faktiskt är Troys farbror också. Det är ju tyvärr så att det är inte särskilt ofta man stöter på en pumi. Troy var förstås lika rädd och avvaktande som vanligt och satt vid mina ben och morrade medan Aston också var lite reserverad men inte som Troy förstås. Men till sist så lyckades iaf farbror och brorson lukta på varandra så det blev en ganska lyckad släktträff iaf. Det var bara synd att jag inte hade någon kamera med mig för att föreviga släktmötet.


Kommentarer
Postat av: Jullan

Titta i min blogg...du har blivit utmanad!

2009-02-01 @ 11:29:30
URL: http://wildlake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0