Klagomål erhållet :)

Tydligen har jag misskött mig. Partypingla nr 1 tycker tydligen inte att jag uppdaterar tillräckligt ofta här. Mm, kanske har hon rätt, jag missade iaf i går att skriva ner några rader. Jag skulle ju kunna skylla på att jag hade fullt upp men jag har för mig att jag någon gång hört att det är fult att ljuga så det är kanske bäst att hålla sig till sanningen. I går kväll gjorde jag inget annat än satt och slappade framför Let's Dance. Inte ens ett ynka litet inlägg orkade jag skriva. Det är till att vara lat ibland, eller vid närmare eftertanke, ganska ofta :)

Men för att Partypinglan inte ska bli helt sysslolös på jobbet så får jag väl offra mig och skriva några rader av samma gamla vanliga svammel :)

Idag har jag hållit mig hemmavid. Sov länge, städade undan och diskade en hel del som blivit liggande de senaste dagarna. Sedan dök mamma upp, precis som hon hade lovat, för att hjälpa mig rensa ut uppe på vinden. För att kort sammanfatta min vinds- och förvaringssituation vill jag bara säga: jag är en hamster. Jag sparar allt och är urusel på att slänga saker. Låt mig ge ett exempel. Under flera år har jag varit totalt missnöjd med min dammsugare. Den har inte sugit upp särskilt mycket av allt skräp och damm så därför köpte jag en ny för julklappspengar för några veckor sedan. En normal människa, d v s en icke-hamster hade säkerligen kasserat den gamla dammsugarn så fort den nya var upplockad ur kartongen och provkörd. Men inte en hamster. Nej, hamstrar som jag vi kasserar ingenting. Dammsugarn fungerade ju (att den inte sög upp minsta lilla skräp räknas inte) och då kan den ju inte slängas. Så upp med den på vinden att trängas med prylar som alla har liknade historier. Men idag tog så till sist dammsugarens historia slut. Mamma bestämde att den skulle kastas och jag lydde, vad annars ska man göra när man bett om hjälp :). Så upp och ner för fem trappor (pust och stön), från vind till källaren där grovsopor lämnas, för att slänga allt som mamma ansåg slängas bör. Låt mig säga så här, jättejobbig!!! Vi blev inte klara med jobbet idag utan måste fortsätta vid senare tillfälle. Men jag är iaf jättetacksam för hjälpen och ser fram emot att få en utrensad vind så att hamstern i mig på nytt kan börja samla på sig prylar av alla de slag :)

Lördag kväll och ännu en slapparstund i soffan hägrar. Undrar vad man ska kolla på i kväll? En sak är säker iaf, det lär inte bli Körslaget.

Ha det bra och njut av den härliga lördagskvällen :=)

Kommentarer
Postat av: Sarah

sv: Haha! Det är inte dett lättaste precis. Fattar inte att det är så jävla trögt att förstå om finlandssvenskar.

Detsamma (även om den snart är slut) Kram!

2009-01-10 @ 21:47:28
URL: http://thiindra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0