Första föreläsningen avklarad

Nu är jag officiellt student igen för första föreläsningen är avklarad. Så mycket föreläsning var det kanske inte utan mer praktisk information om den första delkursen. Vi som läser kursen som en fristående kurs vara bara fyra stycken, det blir eventuellt en till, medan de som går programmet för grafisk design (Medie- och kommunikationsvetenskap är en delkurs för dem) var kanske ett 20-tal. "Programmarna" var ett väl sammansvetsat gäng så vi kursare sökte oss till varandra. Vi fyra ska skriva grupparbetena tillsammans. Åldersmässigt var jag förstås äldst, eventuellt blir det en till lite äldre som nog är äldre än mig eftersom hon har vuxna barn. Men det kändes helt ok att samarbeta med killarna i min grupp trots att de är så unga. Det känns som de är duktiga och kunniga. Läraren var också helt ok, verkar faktiskt trevlig. I morgon får vi träffa den andra läraren på kursen.

Just nu är jag hemma för en snabb lunch men ska alldeles strax bege mig till jobbet. Tio dagar kvar att jobba, denna dag inräknad. Tyvärr känner jag av huvudvärk idag så eftermiddagen blir nog tuff att genomlida. Men det är väl bara att bita ihop antar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0