Ny gruppgift att lösa

Idag började en ny delkurs i min termin av studier. Nu är det Organisation och Kommunikation som gäller. Verkar verkligen jättespännande. Jag har tidigare läst organisationsteori under min ekonomiutbildning samt organisationspsykologi och det är verkligen ämnen som jag uppskattar. Jag hoppas och tror att organisationsteorier ur ett kommunikationsperspektiv ska vara minst lika intressant. Och jag kan förstås inte låta bli att hoppas att jag ska få nytta av mina tidigare studier inom organisationsområdet.

Hur som helst (har ni märkt att jag gillar att använda de tre orden?) så har vi fått en ny gruppuppgift. Vi ska under fem veckor bygga upp en organisation för ett fiktivt företag. Vi blev tilldelade en resebyrå så nu gäller det att omvärldsspana på just resebyråer för att få lite hum om hur sådana bolag kan tänkas vara uppbyggda. Jag tycker detta verkar vara en jättekul uppgift och jag hoppas att vi ska få till en bra resultat. Det gäller att satsa högt, eller hur? :)

Kommentarer
Postat av: diana

Tack söta du för kommentaren!! Är allt väl med dig? Vad ska du hitta på idag? Jag har mysdag hemma med älsklingen, mysigt värre! =) Kram kram

2009-02-25 @ 15:13:38
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Låter som en jättekul uppgift! Jag blir ju sugen på att plugga igen nu när du börjar skriva om det! :)

2009-02-26 @ 20:47:11
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0