Hjälp och panik! Panik och hjälp!

I morgon kl 12 är det inlämning av hemtenta. Och jag har inte ens kommit halvvägs i skrivandet. Hur ska det här gå??? Helst av allt skulle jag just nu vilja skita i allt och ta omtentan istället. Men det är ju egentligen bra dumt. Om jag bara sätter mig ner och låter fingrarna dansa över tangentbord har jag iaf en teoretiskt chans, om än minimal, att klara mig. Egentligen avskyr jag hemtentor. Salstentor är bättre. Visst man pluggar som en galning och sedan i förtvivlan försöker komma ihåg vad man har läst. Fördelen är dock att om jag inte kan en fråga så har jag oftast ett hum om den och kan svamla mig till några poäng. På en hemtenta måste jag hitta svaret i en bok och källhänvisa till rätt sida. Svamlandet fungerar liksom inte, jag måste veta exakt. Pust, suck och stön. Vad allt är jobbigt just nu. Visserligen är jag en människa som många gånger jobbar allra bäst med kniven mot strupen men ikväll... I kväll tycks inte ens det fungera. Mer i sista minuten kan man fakistkt inte vara. Och jag som hade lovat mig själv att inte plugga på detta sättet den här gången. Jag är alldeles för gammal för det här.

Skärpning nu Veronica. Gå nu in i köket och slå dig ner i vid köksbordet och leta reda på svaren i litteraturen och fyll tentamens sidor med text som är din allra största talang (svammel, vill säga) :). Kom igen! Du kan klara det här. Du vet att du är duktigt och du vet att du gillar tidspress. Kom igen Veronica!  Kämpa!

Nu är jag färdigpeppad och det är dag att ta ett djupt andetag och hugga tag i slitgörat. Det ska gå!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0