Grå, grå, grå...

eller möjligtvis vit, vit, vit är färgen på himlen idag. Något blåttt kan överhuvudtaget inte anas. Det snöar lätt och man kan höra traktorer och snöslungor i färd med att få undan den snö som föll i natt.

I natt innan jag gick och la mig öpnade jag balkongdörren och lyssnade på absolut ingenting alls. Vanligtvis kan man alltid höra ett och annat ljud nerifrån stan eller åtminstone enstaka bilar på motorvägen. Men i natt absolut ingenting. Det var så lugnt och stilla, som om alla ljud blivit väl inbäddade och därför dämpats. Och kanske var det så också. Den nyfallna lätta kallsnön isolerade kanske alla ljud och vi fick den spöklika tysta natten. Fast natten var på intet sätt skrämmande, snarare tvärtom. Jag fick en känsla av att Sundsvall och dess invånare kunde sova tryggt denna natt skyddade av nyfallen snö. Jag hoppas att så faktiskt var fallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0