Fredag den 13:e

Är ni vidskepliga? Det är inte jag, eller... Jo, det är jag val kanske trots allt. Jag lägger aldrig nycklar direkt på ett bord, jag går aldrig under stegar och jag säger tvi, tvi, tvi när en svart katt springer över vägen. Så antagligen är jag lite vidskeplig trots allt. Men det kan ju faktiskt finnas andra orsaker till mitt beteende. Jag kanske helt enkelt inte vill skada bordet med nycklarna. Och jag är ju väldigt lång så det är ju lite opraktiskt att gå under en stege, jag slår ju huvudet tillräckligt ofta ändå. Katten då? Alla vet väl det här laget att jag har hund och helt klart måste jag förstås vara mer hundvän än kattvän och då är det väl naturligt att spotta när man ser en katt, eller? Ja, döm själv vad ni tror jag är. Vidskeplig? Svar, kanske  eller kanske inte. Ja, ja, nog svamlat i detta ämne.

Trots fredag den 13:e inga olyckor iaf. Hoppas ni har haft samma tur idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0