Slut på julen

Julafton, juldagen och annandag jul, så var då julen över för denna gång. Efter förberedelser i kvadrat så passerar allt det roliga och trevliga så snabbt. Och så står man där och knappt förstår vad det var som hände. Den grå vardagen är åter här igen. Fast, bara i ett par dagar. Snart väntar ju långhelg igen, tack och lov.

Det känns konstigt det här året. Det första året sedan 2001 som jag inte behöver oroa mig för årsbokslut och övertid direkt efter nyår. Konstigt, men helt fantastiskt underbart. Inser ni att det är första gången på massor av år som jag inte behöver jobba trettondagshelgen? Visst, jag måste antagligen plugga men jag behöver inte sitta alldeles ensam i ett stort, tyst och mörkt stenhus ute på ett industriområde och slita med siffror fram på småtimmarna. Och det är en helt obeskrivlig känsla ska ni veta. Inte en enda liten del av mig längtar tillbaka till den tiden.

Julen har iaf varit jättebra. Trevliga släktträffar, god mat och godis (tyvärr får man väl säga) och en massa fina presenter, inget att klaga på över huvudtaget :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0