Lek med filter

Yes! Idag kom mina senaste inköp. Jag beställde i söndags och idag är de här. Jag säger bara en sak: YES!

Nu är ni nyfikna, eller hur? Tja, kanske inte världens intressantaste saker men jag är glad. Jag har köpt filter till min systemkamera. Det blev Close-up filter på +4 och +10. Så nu kan jag ta riktiga närbilder. Jag har länge velat ha ett macroobjektiv men de är så dyra. Och fungerar det här så är det värt de knapp 200 kronor jag lagt ut. Helt klart definitivt värt!

Jag har köpt ett motsljusskydd. Tydligen ska ett sådant vara bra för att undvika de fläckar man kan få på en bild när man plåtar i solljus. Jag hoppas verkligen att det fungerar. Jag har sabbat många fina bilder pga dessa fläckar.

Här är mina första försök med close-up filter. Inte särskilt bra, men någonstans ska man väl börja :)












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0