Regn och loppis

Idag har det varit en riktigt gråmulen dag. Det har inte regnat hela dagen men från sena eftermiddag och antagligen fortfarande har regnet silat ner. Inte inte i mängder utan sådant där regn som inte verkar som så mycket regn men som man ändå blir alldeles genomvåt av och som aldrig tycks sluta.

Idag blev det ett besök på loppis här i Viksjö. Loppis i Viksjö är mitt favoritloppis, ja faktiskt det enda som jag besöker regelbundet. Absolut värt ett besök om ni har vägarna förbi. Håll er dock borta från mina fynd ;)

Spenderade "hela" 50 kronor denna gång på nya loppisfynd. Den här gången investerade jag min förmögenhet (kom i håg att jag är fattig student :)) på två ljustakar, en till bord och en till vägg, och Storsjöodjuret. Även om jag har ljusstakar i överflöd så kunde jag inte låta bli dessa. Säkerligen tycker många att de inte var något särskilt men jag måste erkänna att de charmade iaf mig. Visst är det väl ändå tur att ha rätt att ha olika smak? Tänk vad tråkigt om alla hade exakt samma saker hemma. Fram för mer individualism och mer loppisköp ;) Och tänk vad miljövänligt det faktiskt måste vara att köpa begagnade saker istället för att jämnt köpa nytillverkat. Storsjöodjuret blev det för att jag helt enkelt gillade dess runda form, den är för mig oerhört tilltalande. Jag hade också ett mindre Storsjöodjur sedan tidigare och tyckte att det behövde en större kompis :). Storsjöodjuren gör sig riktigt bra här i min lilla stuga och så passar de ju eftersom jag faktiskt har jämländskt ursprung till hälften (även om jag inte känner mig som jämte).

På loppis träffade vi också på moster och kusin som också de gjorde ett och annat fynd. Sedan kom de över på lite fika här hos oss. Som vanligt, jättetrevligt :)

Jag hade tänkt att blogga mer i kväll, eller i natt som det faktiskt är, men jag orkar inte bråka längre med internetuppkopplingen. Det trådlösa bredbandet har nu kopplat ner mig ett antal gånger och nu får det vara nog. Jag får väl vara glad att jag klarade av att skriva detta antar jag. Men vi ses säkerligen i morgon. Ha det!




Kommentarer
Postat av: Teresa

Hejsan!

Googlade och sökte loppis i Viksjö, hamnade då här hos dej :-)

Jag och min granne skulle vilja åka på loppis i Viksjö, vi var där för ett par år sedan och undrar om det finns kvar? Vet du vilka öppettider dom har och om dom har öppet året runt?

Hoppas vi pratar om samma Viksjö ;-) Strax bortanför Västanåfall?

2009-09-01 @ 13:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0