En tur till Åstön

Det blev en tur till Åstön i kväll. Vädret var väl inte det bästa även om det inte regnade och var varmt. Men det var ingen sådan där vacker solnedgång som det brukar vara. Men man kan väl inte få allt, eller hur?

Det blev promenad runt Åstön och Troy fick även möjlighet att springa fritt en liten stund. Fast matte litar inte helt och hållet på sin slyngel-vovve så kopplet fick han släpa efter sig så att det skulle gå lättare att fånga honom. Men han skötte sig riktigt skapligt och inkallningen gick utmärkt. Nu var det förstås inget som distraherade honom men man får väl vara tacksam för det lilla antar jag :).

Jag hade ingen aningen att det kunde vara så mycket mygg ute på Åstön. Efter att ha gått halva sträckan hittade myggen mig på allvar. När jag stannade för att ta ut en sten ur skon hade jag säkert 30 mygg på varje ben. Den andra delen av promenaden gick verkligen i rask takt för att undkomma myggen. Men helt undkom jag givetvis inte. Ben, armar och axlar är fulla av myggbett och kliar oupphörligen. Det svenska sommaren är härlig ;)




















Ett tecken på att Åstön är ett fd militärt område, lite svårläst men på sten står MUCK 70-11-02.




Att hösten närmare sig med stormsteg är dessa lingon ett tecken på. Men än är de, som tur är, inte helt plockfärdiga. Hösten dröjer ännu en stund får vi hoppas :)

Kommentarer
Postat av: - H*

- vackra bilder !

2009-08-04 @ 23:03:25
URL: http://finest.se/hodamerei

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0