En besvikelse till morgon

Idag har jag inte fått min Sundsvalls Tidning. Vilken besvikelse! Varje morgon tillhör det rutinen att bekvämt sjunka in i en alldeles färsk morgontidning. Det är den lyxen jag betalar för. Och jag betalar för att få den i tid på morgonen. För det är trots allt en morgontidning och inte en eftermiddagstidning. Jag vill läsa den direkt på morgonen innan jag stöter på nyheterna någon annanstans. Skulle jag göra det skulle ju hela idén med tidningen vara borta.

Jag ringde förstås Svensk morgondistribution som man ska göra vid utebliven tidning och fick prata med en mycket trevlig tjej. Men den förklaring jag fick till varför jag inte fått någon tidning köper jag helt enkelt inte riktigt. Hon sa att det hade varit mycket trasiga tidningar i buntarna som skulle delas ut och inte inte kunde delas ut och jag förstår att detta inte är tidningsutdelarens fel. Men vad jag inte förstår är varför tidningsutdelaren inte kan meddela Svensk morgondistribution vilka bostäder som inte fått tidningar så att de senare kan köra ut nya. Nej, istället så verkar man helt strunta i att de som faktiskt har betalt sin prenumeration av tidningen inte får någon tidning över huvudtaget. Vad tror de egentligen? Att vi inte ska upptäcka att vi inte fått någon tidning? Jag kan bara säga en sak, MYCKET DÅLIGT SKÖTT!!!. Fy skäms Svensk morgondistribution. Kommer det här att upprepas måste jag fundera på om jag verkligen vill fortsätta prenumera på Sundsvalls Tidning. Det är som sagt en morgontidning och ingen eftermiddagstidning.

Nu kom precis tidningen. Det tog exakt tre timmar sedan jag anmält att jag inte fått den och de skulle se till att jag fick den snarast. Bäst jag skyndar mig att läsa den nu. Det är 12 minuter kvar tills tidningen blir en eftermiddagstidning.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja, de små liven hårar ner eller släpar in sand och smuts, men de är ju ändå så väldigt underbara!



Utan morgontidning till kaffet när man är van att ha den kan vara hårt...

2009-04-08 @ 23:14:13
URL: http://dreamsalive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0