Så är lördagen slut...

och jag hann som vanligt inte med allt jag planerat inför denna dag. Antagligen beror på att jag sov aningens för länge. Jag borde ha klivit upp klockan sju i morse och startat med allt planerat. Men istället kröp latmasken fram och jag sov, ända fram till tjugo i elva. Toppen, eller hur? Men, jag måste säga en sak. Det var verkligen värt det. Att få sova ut, riktigt länge är en lyx som inte är alla förunnat. Och för mig gäller det att passa på i sju veckor till. Sedan är sötebrödsdagarna över. Tror knappast att en liten valp har tålamod med så lång sovmorgon. Nej, det blir antagligen till att kliva upp ganska tidigt för att traska ut med sötnosen. Men det är smällar man får tar och i väntan på valpen njuter jag fullt ut av mina härliga sovmorgon.

Som jag nämnde tidigare så var det Birsta och shopping med mamma som gällde idag. In och ut på Elgiganten, MediaMarkt och Siba för att jämföra priser för att slutligen slå till med en microvågsugn från det sistnämnda stället. Birsta verkade vara riktigt knökfullt idag och det kan man väl förstå med tanke på att det var löning för bara någon dag sedan. Jag kan inte säga att det lockade särskilt mycket med shopping idag. Kanske beror det på att det var så mycket folk i rörelse eller så är jag helt enkelt slutshoppad (det har blivit väldigt mycket shopping för mig den senaste tiden, faktiskt sedan Londonresan i juli). Det fick bli lite livsmedelsinköp på Ica Maxi istället. Vad min dag måste låta intressant, inte. Kanske inte den allra intressantaste, men helt ok faktiskt, med undantag att jag inte hann det jag planerat här hemma. Efter att hälsat på hos mamma och Viggo (min valps pappa som ni kanske minns) så bestämda jag mig för att åka ut till Åstön och fotografera lite höstbilder. Tyvärr kom jag inte iväg förrän tidig kväll så skymningen hade påbörjats. Men jag fick istället se en helt underbar solnedgång med en himmel som tycktes, ja, brinna. Fascinerande :)

Här är några av bilderna jag tog i kväll:
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0