Längtar tillbaka...

till Grekland. I kväll är det precis en vecka sedan jag återvände till det höstliga Sverige och Sundsvall. Även om vädret har varit riktigt fint de senaste dagarna så måste jag erkänna att jag vill ha mer än så här. Jag vill ha värmen, solen, hav och bad som finns i Grekland. Längtar tlllbaka hela tiden. Men det är väl bara att acceptera att det är här i kalla Norden man lever och bor. Ochh visst, jag ska inte förneka att det här har sina fördelar också. Sverige är otroligt vackert, det har något speciellt under alla årstider. Men... trots att hösten med alla dess höstfärger är makalöst vacker kan jag inte riktigt ta det till mig och njuta fullt ut. För jag vet vad som väntar bakom hörnet. Vintern. Och visst, en vinterdag med mycket snö och strålande sol är också så vackert så det nästan gör ont. Men något sätt är det inte tillräckligt, iaf inte för mig. Jag kan helt enkelt inte uppskatta vintern. Det är kallt, blött, mörkt och... nämnde jag kallt, och den varar minst en evighet. Den får mig att känna mig isolerad. Och då önskar jag att jag bodde på varmare breddgrader.

Som tröst i kvällens vinterångest har jag drömt mig tillbaka till det härliga Grekland med hjälp av alla dessa bilder jag knäppte på plats där. Tänkte dela med mig lite i form av en segelbåt. Det måste väl ändå vara en härlig känsla att segla runt i grekiska farvattnen. Tänk om man någonsin fick möjlighet att uppleva något sådant.


Kommentarer
Postat av: Diana

Tack för kommentaren! :) Fin blogg du har! :) Hit kommer jag igen! Kram// DIana

2008-09-23 @ 23:34:55
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Lars P

Vem längtar inte utomlands, till sol och värme =) Fast vi har fina dagar nu också, härligt höstiga liksom. Får njuta av det och ladda semesterkassan inför nästa år...



Förresten, vilken snygg blogg du har!



Vi ses!

2008-09-23 @ 23:36:55
URL: http://larspersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0