Sova bör man i fint sovrum...

Idag har jag spenderat pengar. Mycket. Och utan att köpa en enda liten handväska, tänka sig. Jag åkte ut till Ikea efter jobbet idag igen, men den här gången gick det så mycket bättre. Det jag ratade i går kändes idag som riktiga fynd. Bra va? Ni kanske undrar vad jag hittade för fint idag. Jo, jag har varit på jakt efter ett sängöverkast en längre tid. Och idag blev jag helt plötsligt väldigt nöjd med det jag hittade. Ett quiltat täcke som är vändbart, ena sidan är mörkt lila och den andra är purpur. Jag har tänkt ha den lila sidan uppåt. Jag hoppas det blir jättefint. Åtminstone så har jag gjort mig en mycket fin bild hur mitt sovrum kommer att bli. Nu gäller bara att få ut bilden i verkligheten också. Köpte också två jättesnygga svarta kuddar. Och givetvis plockar man kundvagnen full med prylar hela vägen fram till kassan. Prylar som jag tror ska bli den där lilla klassika pricken över i. Om så sker återstår förstås att se. Men jag lämnade iaf Ikea med två överfulla kassar och en betydligt tunnare plånbok. Och om det skulle visa sig att jag blir så superduper nöjd med mitt sovrum så kan tänkas att ni får en chans att se underverket på bild. Men det hänger förstås på om... och som vi alla vet hade katten varit kung om det inte vore för om.

I morgon jobbar jag halvdag och sedan blir det direkt hem för storstädning (ser just nu fruktansvärt ut här hemma, så ostädat) för att sedan se hur dagens fynd kommer att ta sig ut. Spännande :)

Ikväll blir den en tidig kväll. Ska alldeles strax gå och knyta mig. Undrar när jag senast gick och la mig vid denna tid? Ska bli skönt med lite sömn efter all denna inspirerande shopping.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0