Ett ynka litet leende efterlyses

Har ni tänkt på en sak, hur svårt det är att möta människor som saknar humor och som av en och annan anledning tycks helt sakna förmågan att le? En sådan person har jag nu råkat ut för i min omgivning. Jag ler och ler och ler men aldrig eller åtminstone mycket sällan får jag minsta lilla respons. Jag blir så frustrerad. Jag är en person som skämtar och skrattar ofta, det svårt att låta bli helt enkelt. Även i tuffa situationer när stressen kanske tar över sans och förnuft eller när den där extra koncentration erfordras finns det alltid tid för ett skratt och leende för mig. Det är där jag hämtar kraften. Utan denna möjlighet är det svårt, för att inte säga i stort sett omöjligt, att finna inspiration och motivation. När du ler mot någon och allt du möts av är ett tomt och uttryckslöst ansikte är det som att få ett slag i ansiktet. Och vad jag gör jag då kan man fråga sig? Jag ler och skrattar ännu mer för att på något sätt "knäcka" personen i fråga så att jag får responsen jag efterfrågar. Men inte sker det, och jag blir mer och mer nervös och ler, pratar och skrattar ännu mer som ett värsta fån. Och då känner man ju sig riktigt toppen, om ni förstår. Det här känns just nu som ett ganska jobbigt problem eftersom personen i fråga är någon jag är tvungen att träffa bra mycket mer än jag överhuvudtaget skulle vilja. Så vad ska jag göra egentligen? Försöka sluta le och skratta när personen närmar sig? Ja, kanske det, men det blir nog svårt. Det svårt att ändra en så fundamental egenskap hos sig själv. Kom i håg, det är svårt att lära gamla hundar att sitta :)

Kommentarer
Postat av: Marre

Roligt med en pumi.

Var kommer den ifrån? Vilken kennel.

Helt underbara hundar.

2008-10-01 @ 22:12:22
URL: http://marrenaas.blogg.se/
Postat av: Partypingla nr 1? 2? 3?

Osäker på vilket nummer i ordningen jag är men nr 1 verkar ju upptaget... en äkta Partypingla är jag i alla fall! Jättefin blogg du har vetja, har inte kommit mig för att läsa den förrän nu. Blev sittande en lång stund och tittade på fina bilder medan regnet smattrar mot rutan! Godnatt.

2008-10-01 @ 22:55:38
Postat av: Veronica

Tja, efter min partykommentar förra veckan så lär väl jag iaf inte platsa för högre nummer än partypingla nr 4 och jag misstänker att 1:an påstår att jag inte ens är värdig denna plats. Men än så länge är partypingla platsen nr 2 ledig så jag tycker att vi säger väl att den är din, du är definitivt en värdig partypingla.



Vill bara sig, välkommen hit, Partypingla nr 2 :)

(det här med numrering av partypinglorna börjar mer och mer likna skurkarna i någon gammal Bond-film).

2008-10-01 @ 23:04:34
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Partypingla

Heja Modo!

2008-10-02 @ 21:19:34
Postat av: Veronica

Usch! Vill inte ha dåliga nyheter ikväll :(

Stackars Timrå, men dom kommer igen :)

2008-10-02 @ 22:27:15
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0