Hopp om livet :)

Förra veckan vid den här tidpunkten har jag för mig att jag lovprisade Grey's Anatomy och även om jag skulle vilja göra det samma idag så hade jag inte tänkt att göra det. Iaf inte särskilt mycket. Jag måste dock säga att kvällens avsnitt var så, så, så.... ja, det finns inga ord att beskriva hur bra det var. Och det var precis vad jag behövde som tröst en dag som den här. Livet känns så mycket ljusare efter det superavsnittet :)

Idag har jag haft en jättetuff dag och när det var som värst så tänkte jag att i kväll skulle jag skriva av mig allt elände här på bloggen. Jag tänkte helt enkelt dumpa alla skit på er och gå lös på klagomål och bittert tänkande. Men, konstigt nog ska jag inte göra det. Jag har kommit fram till att det är bättre att se dagens negativa händelse som något positivit. Något som kanske blir en positiv förändring i långa loppet. Och vid närmare eftertanke så var det kanske inte så där jättenegativt till att börja med heller utan mer en efterkonstruktion. Nu låter det förstås som något livsavgörande har hänt och jag misstänker att många är nyfikna. Men egentligen är det inget särskilt och faktiskt inget som jag känner behov av att dela med mig. Verkar kanske ogint av mig men... Jag vill bara säga en sak, ni ska inte lägga för mycket vikt i det jag sagt om dagens upplevelse. Gläds istället med mig att jag för ovanlighetens skulle kunnat vända något negativt till postivt. Hädanefter ska detta bli min melodi :)

"Toad has a wicked tounge, senator, just like you". Någon som vet vilken film detta citat kommer ifrån? Efter Grey's Anatomy körde jag igång en dvd-film som bakgrundbrus under tiden jag sitter här och knattrar ner mina svamliga funderingar. Valet av film blev X-men, den första filmen, vilket är en film som faktiskt tillhör en av mina favoriter. Vet inte varför jag är så förtjust i just X-men för vanligtvis är jag inte så där vansinnigt överväldigad över filmer som bygger på serietidningar. Kanske är det så att jag inte förknippar X-men med serietidningar, första gången jag såg denna film hade jag ingen aning om att den byggde på just en serietidning. För att vara helt ärlig måste jag erkänna att jag aldrig tidigare hade hört talas om X-men då. Eller så gillar jag filmen av bara den anledningen att killen som spelar Wolverine, Hugh Jackson, är en riktig läckerbit :) Citatet då? Ja det säger Magneto till den tillfångentagna senatorn när Magnetos skurkaktiga hantlangare Toad slängar ut tungan och drar till sig en ynka fågel och sväljer den med hull och hår (eller fjädrar kanske). Varför nämnde jag förresten citatet? Jo, för att jag jag visste vad Magneto skulle säga ordagrannt innan han sa det :) Tydligen har jag sett filmen en och annan gång.

Dags att sluta för ikväll. Inget mer svammel förrän i morgon. Sov gott och ha en bra torsdag i morgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0