Tänd ett ljus och låt det brinna...

låt aldrig hoppet försvinna, det är mörkt nu men det blir ljusare igen. Vem var det som gjorde den låten? Någon som minns? På något sätt känns det som Niklas Strömstedt var inblandad. Hm, har för mig att de var tre personer som sjöng, kan de har kallat sig Triad? Måste genast googla :). Japp, jag hade rätt. Triad bestod av Niklas Strömstedt, Lasse Lindbom och Janne Bark och det var julen 1987 som Tänd ett ljus var en hit.

Så vad förde mig in på detta spår kan man kanske undra? Helt enkelt att jag varit på ännu ett Partylite ljusparty och införskaffat ännu fler ljus, dock shoppade jag inte lika mycket som förra gången, tack och lov. Nu tror jag nog att jag ska klara mig en riktigt lång stund innan jag införskaffar mer av denna typ av vara. Årets största ljusårstid närmare sig allt mer så ljusen ska nog gå åt, säkert ganska fort också. Har ni förresten tänkt på  att det nästan bara är två månader kvar till jul. Helt otroligt faktiskt, jag som inte riktigt fattat att sommaren är över.

Sitter just nu och gäspar för fylla muggar. Tror faktiskt att jag ska gå och lägga nu, ganska tidigt för ovanlighetens skull. Godnatt och sov gott :)

Kommentarer
Postat av: Yossie

Den låten är så fin, den går 24/7 hos oss när julen börjar närma sig :P

2008-10-16 @ 23:23:57
URL: http://yossie.blogg.se/
Postat av: Partypingla

Du slipper gå på nästa match. Det blev en poäng och de ligger kvar på samma plats.

2008-10-16 @ 23:39:44
Postat av: Veronica

Vilken tur :)

2008-10-17 @ 08:49:49
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0